اشباع بازارها، تشدید رقابت، تغییر در سلیقه‌ها و نیازهای مشتریان، شرکت‌ها را با چالش‌های    متعددی در فعالیت‌های بازرگانی و صنعتی مواجه کرده است. در این شرایط، شرکت‌هایی که بتوانند از ابزار  و امکانات در دسترس خود همانند طراحی و توسعه کالاهای جدید، تجدید ساختار کانال توزیع و ارائه محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب و همچنین تبلیغات موثر، به درستی استفاده کنند، می‌توانند بر این چالش‌ها فائق آمده و بقای مداوم خود را تضمین کنند (شمشیری، 1379).

ترفیع تجاری به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای آمیخته بازاریابی» می‌تواند نقش بسیار مهمی را در ت‌ها و استراتژی‌های بازاریابی شرکت نظیر ارتباط با مشتریان، معرفی محصولات جدید، اصلاح و   تغییر ذهنیت مشتریان و مخاطبان نسبت به شرکت و آرم تجاری آن ایفا کند. متأسفانه به سبب فقدان ارتباط منسجم و علمی بین تحقیقات بازاریابی و صنعت تبلیغات ایران، شرکت‌ها و صنایع ایرانی نمی‌توانند از اثربخشی لازم ناشی از تبلیغات خود، بهره‌برداری کنند (بالدینگ، 2005).


از آنجا که نقطه آغاز هر حرکت در فعالیت‌های صنعتی و خدماتی، تعیین اهداف بوده و این هدف‌ها هستند که مسیر فعالیت‌ها را مشخص می‌کنند، به بررسی هدف‌گذاری در تبلیغات بازرگانی بر پایه مدل ارتباطات منسجم بازاریابی (IMC)[1] می‌پردازیم.

 

ارتباطات منسجم بازاریابی یکی از جدیدترین دیدگاه‌ها و مدل‌ها در هدف‌گذاری تبلیغات و   ارتباطات تجاری است. این مدل نظام‌مند، در جست‌وجوی ارتقای اثربخشی و هم‌افزایی در فعالیت‌های ارتباطی و تبلیغاتی شرکت‌ها و مؤسسات است. مدل یادشده، از طریق برقراری ارتباط منسجم و ساختار   یافته بین عناصر آمیخته بازاریابی (قیمت، کالا، تبلیغات و توزیع)  فعالیت‌های تبلیغاتی شرکت را به طور  کامل و اثربخش در خدمت استراتژی‌ها و اهداف بازاریابی و فروش قرار می‌دهد(بلومر، 2007).

در این بخش پس از تشریح مدل ارتباطات منسجم بازاریابی و نقش آن بر هدف‌گذاری تبلیغات تجاری، به بررسی و تبیین جایگاه مدل IMC در فرایند ایجاد وفاداری در مشتریان خواهد پرداخت. سپس انواع اهداف تبلیغات در مدل ارتباطات منسجم بازاریابی و عوامل تأثیرگذار بر این اهداف تشریح خواهند  شد.

[1] Integrated marketing communication

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

 

پایان نامه بررسی اثرات تغییر اقلیم بر منحنی فرمان بهره­برداری سدها

پایان نامه نظرات مثبت خانواده درباره یک برند با تداعی برند در شرکت مخابرات استان گلستان

پایان نامه رضایت مشتریان از خدمات دریافت شده با توجه به تصویر ذهنی مشتری از شرکت

تبلیغات ,بازاریابی ,مدل ,منسجم ,ارتباطات ,فعالیت‌های ,منسجم بازاریابی ,بازاریابی و ,ارتباطات منسجم ,مدل ارتباطات ,در فعالیت‌های ,ارتباطات منسجم بازاریابی

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

شرکت خدمات و مشاوره مالیاتی حسابداری حسابان پرستو (سهامی خاص) شرکت توسعه دهندگان انرژی سبز تولید کننده سیستم های روشنایی و ال ای دی دادگستری شهرستان دهگلان خانه هوشمند و هوشمند سازی ساختمان پالس پویا (برق، الکترونیک و مخابرات) تروپ پس خوشمزه ترین دسر های ایرانی مدرن آموزش اسکیت مهاجرت به گرجستان | اقامت گرجستان عطر دونی